Дистанційне навчання Дубівецька філія

Дубівецька філія 

НВК "Лозівська ЗОШ І - ІІІст.- ДНЗ



Щиро вітаю Вас із закінченням навчального року.

 Бажаю Вам гарно відпочити, набратися духовних і фізичних сил перед початком нового етапу навчання.

Щастя всім, добра, міцного здоров’я та успіхів!

Дорогі учні 6 класу

Завдання для опрацювання та виконання вдома

 на період карантину:

13.03-  Тема "Папороті.Лабораторне дослідження будови папоротей" - прочитати праграф 41, виконати лабораторне дослідження, переглянути презентацію.



16.03.- Тема "Хвощі, плауни" - прочитати параграф 40, заповнити табличку на ст.185, переглянути презентацію






Рекомендую до перегляду відео: 
https://www.youtube.com/watch?v=WNX5whX4w7I 
Виконати тренувальну вправу https://learningapps.org/3187837
всі завдання виконати до 20.03

20.03. - Тема: "Голонасінні. Лабораторне дослідження: будова
пагонів і шишок хвойних рослин"
- прочитати параграф 42, 
- заповнити табличку на ст.189, 
- Переглянути відеостаттю.




Розглянути схему.

На окремих листках записати лабораторне дослідження.
                      Інструктивна картка до лабораторної роботи
          Тема: Будова голонасінних.
Мета: розвивати вміння робити порівняльний опис рослин, вивчати зовнішню будову хвої; шишки і насіння хвойних, робити висновки про переваги насінних рослин над споровими.
Обладнання: живі або гербарні зразки пагонів та шишок ялини, сосни.
                          Інструктивна картка
1.     Розгляньте пагони сосни і ялини. Порівняйте їх.
2.     Розгляньте хвою. Визначте їх форму, розміщення на стеблі, виміряйте її довжину і зверніть увагу на забарвлення.
5.     Огляньте жіночі шишки. Яка їхня форма, розміри, забарвлення?
6.     Всі дані занесіть у таблицю.
Ознака
Сосна звичайна
Ялина звичайна
1.      Особливості хвої


2.      Розташування бічних пагонів


3.      Коренева система


4.      Вимоги до ґрунту


5.      Вимоги до світла


6.      Поширення насіння



Намалювати малюнок до дослідження і позначити основні вегетативні органи.  
Результат пошуку зображень за запитом картинка будова хвойних
Зробити висновки (подібні і відмінні ознаки), переваги насінних рослин над споровими.
- Виконати тренувальну вправу - https://learningapps.org/2316483

Доброго дня, дорогі діти! 
Продовжуємо наше навчання.

30.03.2020р.

Тема уроку: Покритонасінні (Квіткові)

прочитати параграф 43.
вміти давати відповіді на питання на с.192
- переглянути презентацію
- виконати тренувальні вправи https://learningapps.org/1093008
                                                                               https://learningapps.org/5992542
-  виконати тести, використати цей Код доступу 971580
відкривши посилання  join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до  3 квітня 10:00)


03.04.2020р.

Тема уроку: Покритонасінні (Квіткові). Практична робота № 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних ( квіткових) рослин.


- Повторити параграфи: 39-43.- Прочитати с.209-210.
Виконати вправу https://learningapps.org/1974748 на закріплення.
- Виконати практичну роботу.
                                         Хід роботи

І. Ознайомлення з будовою тіла основного фотосинтезуючого покоління
моху, папороті та квіткових рослин
ІІ. Заповнення підсумкової таблиці результатів дослідження.
Результати досліджень впишіть у таблицю. Для цього органи, наявні у
даної рослини, позначте знаком «+», а відсутні – знаком «-»



Органи рослини
Мох
(зозулин льон)
Папороть
(щитник чоловічий)
Квіткова рослина
Корінь



Стебло



Листок



Ризоїди



Квітка



Спорангій



Насінина



Плід




ІІІ. Дайте відповіді на запитання
1. У чому подібність та відмінність будови основного
фотосинтезуючого покоління у мохів, папоротей і квіткових рослин?
2. Які вегетативні органи є у мохів, папоротей та квіткових рослин?
3. Які органи розмноження наявні у мохів, папоротей і квіткових
рослин?


Д\З  Повторити параграфи 39,41,43. Опрацювати параграф 44.


06.04.2020р.

Тема уроку: Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). Життєві форми рослин

прочитати параграф 45.
вміти давати відповіді на питання на с.202.
- переглянути презентацію або на блозі https://solonynka.blogspot.com/- мітка 6 клас - біологія
- виконати тренувальну вправу: https://learningapps.org/34223254.
                                                                          https://learningapps.org/7119641 
- пройдіть тест - Код доступу 493793 - використайте цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до  13 квітня 22:00. Тест проходимо один раз і під своїм прізвищем)
- підготувати повідомлення (на вибір):
  •  Рослини мого підвіконня"
  • “Кімнатні рослини - лікарі”,
  • “Отруйні та небезпечні кімнатні рослини”та надіслати на адресу:    solonynka123@gmail.com


10.04.2020р.

Тема уроку:  Практична робота № 4. Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах.

- Прочитати параграф 44 та с.210-211.
- Виконати практичну роботу.(на допомогу для практичної роботи)

Висновок:
1. Які кімнатні рослини невибагливі до освітлення?
2. Які кімнатні рослини вимагають високої вологості повітря та ґрунту?
3. Які кімнатні рослини придатні для вирощування у вашій кімнаті?
Додатковий матеріал
Алое. Походить з пустелі Карру в Південній Африці. На батьківщині росте у вигляді дерева. Типовий сукулент. Має соковиті стебла й листки. Листки сидячі, колючі по краю. У кімнатних умовах цвіте рідко, тому що взимку для алое не достатньо світла, а головне тому, що його надмірно поливають, забуваючи про походження цієї рослини. Є лікарською рослиною, стимулює загоєння порізів.
Амариліс. Походить з Південної Африки (мис Доброї Надії). Має великі, переважно червоні квітки, цвіте в лютому. Після цвітіння рослину поливають рідше, щоб забезпечити їй стан спокою. У такому стані амариліси перебувають протягом зими, тому, починаючи з осені, поступово припиняють їх поливати, потім зрізають листя і ставлять горщик із цибулиною в темне місце.
Аспідистра. У природних умовах росте в тінистих лісах Китаю і Японії. Невибаглива. Добре росте на сонячному місці і в напівтемному кутку, витримує пересушування землі. Має повзуче кореневище, від якого відростають великі шкірясті темно-зелені листки, схожі на листя конвалії. Кожний листок може триматися кілька років.
Бегонія. У природних умовах бегонії поширені в тропічних країнах Америки, на Мадагаскарі, в Індії, на островах Індонезії, у Південному Китаї, Японії. Кімнатні бегонії за декоративними якостями поділяють на кущові й листяні. Листяні бегонії характеризуються великими декоративними листками. Серед них найбільш відома бегонія рекс. Існують численні сорти, які відрізняються за кольором листків — від сріблястих до темно-червоних, тому що в них зелений колір хлорофілу маскується різними пігментами. Бегонія є класичним об’єктом розмноження рослин листками.
Драцена. Її часто плутають з пальмами. У драцен листки прості, цілісні, довгасті. Старі екземпляри з довгими голими стовбурами некрасиві. Можна зрізати верхівку з листками і посадити в ґрунт як живець, а решту стебла теж розрізати на частини і вкоренити. Ще одна рослина відросте від кореня.
Опунція. Сукулент. Стебла членисті, плоскі, овальні чи дископодібні, соковиті, зазвичай густо вкриті колючками і глохідіями (тонкі щетинки, які легко обламуються, характерні тільки для опунцій). Це рослина посушливих місць зростання, тому поливати її треба обережно. Узимку поливають один раз на місяць, коли почне помітно в’янути. У кінці лютого, коли закінчується період спокою, поливання збільшують. На літо слід винести опунцію з приміщення і вкопати в напівзатінку.
Колеус. Як кімнатна рослина поширений колеус гібридний родом з о. Ява. Колеуси мають характерне чотиригранне стебло і супротивне листкорозміщення. Листки різнобарвні. Це пов’язано з тим, що зелений хлорофіл маскується різними пігментами. Часто цвіте.
Монстера. У кімнатній культурі поширена монстера деліціоза, яка походить із тропічної Америки. Це ліана, на стеблі якої утворюються додаткові повітряні корені. Листки великі, овальні, перистороздільні. Дуже невибаглива до світла. Старі екземпляри монстери досить декоративні.
Сансєв’єра. У природних умовах поширена в тропічній Азії та Африці. Має коротке кореневище і м’ясисті мечоподібні, іноді строкаті листки, що відходять від кореневища. Розмножується поділом куща і, що особливо цікаво, поділом листка.
Традесканція. У кімнатній культурі поширені кілька видів традесканції, які походять із тропічної Америки. Це трав’янисті рослини з повзучими або прямими стеблами і з сидячими овальноланцетними побережними листками. У кімнатах більше культивують традесканції з повзучими стеблами, які звисають з горщиків. Дуже легко розмножується стебловими живцями. Живцювати треба щороку, оскільки на старих стеблах засихають листки, і рослина втрачає декоративний вигляд.
Хлорофітум. У кімнатній культурі поширений хлорофітум комозум, який походить з Південної Африки. Трав’яниста рослина із широколінійними листками, зібраними в розетку. Із центра розетки виростає квіткова стрілка з біленькими квітками. Але плодів не утворює, оскільки не відбувається запилення. На місці квіток, що відцвіли, утворюються нові молоденькі рослини.
Циперус. У кімнатній культурі поширений циперус зонтичний, який походить з Мадагаскару. Це багаторічна кореневищна рослина, що має рівні зелені стебла з листками на верхівці. Циперус — типова болотна рослина, тому в кімнаті горщик із циперусом треба ставити в глибокий піддонник і тримати його зануреним у воду.



13.04.2020р.

Тема уроку: Рослинні угруповання.

прочитати параграф 46.
вміти давати відповіді на питання на с.209.
переглянути презентацію або на блозі
 https://solonynka.blogspot.com/ - мітка 6 клас - біологія
- переглянути відео
- виконати тренувальну вправу: .https://learningapps.org/5342654
пройдіть тест "Рослинні угруповання" - Код доступу  884720  використайте цей код, відкривши посилання join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до  27 квітня 23:00. Тест проходимо один раз і під своїм прізвищем)



17.04.2020 

Тема "Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. Сільськогосподарські рослини".

1.Переглянути навчальний фільм. "Значення рослин "

https://youtu.be/hfzuiMUrYwc
https://www.youtube.com/watch?v=dKVAnvKlk-A&amp=&t=15s


2.Повторити тему 4. Різноманітність рослин с .170 - 213.



23.04.2020р.

Тема уроку:  Захист міні-проектів (за вибором)

- Виконати міні-проект на тему (один на вибір): 
1. "Як утворився торф і кам'яне вугілля?" 
2. "Викопні рослини".
Міні-проект скинути мені на електронну адресу solonynka@gmail.com 
Повторити параграфи 38-46.


24.04.2020р.

Тема уроку:   Узагальнення вивченого по темі "Різноманітність рослин"

пройдіть тест " Різноманітність рослин " - Код доступу 852385  використайте цей код, відкривши посилання join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до  6 травня 23:00. Тест проходимо один раз і під своїм прізвищем).


27.04.2020р.

Тема уроку: Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.


прочитати параграф 47, 48.
вміти давати відповіді на питання на с.217, 221.
- виконати завдання 1 - с.218 (письмово).
- переглянути презентацію або на блозі https://solonynka.blogspot.com/- мітка 6 клас - біологія
- виконати тренувальну вправу в LearningApps (зробити скріншоти вправ): https://learningapps.org/5420069
                                https://learningapps.org/7292515
https://www.youtube.com/watch?v=KUVb3_6QpFMhttps://www.youtube.com/watchv=hPw7QCaYTj0

https://www.youtube.com/watch?v=YnyVX2mrOFc
пройдіть тест " Гриби. Особливості будови." - Код доступу 584559 -  використайте цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до  4 травня 23:00. Тест проходимо один раз і під своїм прізвищем)





29.04.2020р.

Тема уроку: Розмноження та поширення грибів.

повторити параграф 47, 48.
- виконати тренувальну вправу в LearningApps (зробити скріншоти вправ): https://learningapps.org/view1473849

- переглянути відео: https://www.youtube.com/watch?v=R4qRDYU6u4g


пройдіть тест " Розмноження та поширення грибів- Код доступу 205910 -  використайте цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до  6 травня 23:00. Тест проходимо один раз і під своїм прізвищем)


04.05.2020р.

Тема уроку: Групи грибів: симбіотичні - мікоризоутворюючі шапинкові гриби, лишайники. Лабораторне дослідження. Будова шапинкових грибів.

прочитати параграф 49 (с.221-223).
- вміти давати відповіді на питання на с.225.
- переглянути презентацію на блозі https://solonynka.blogspot.com/- мітка 6 клас - біологія або 
https://docs.google.com/presentation/d/1l4DDsdPvZ6n7TYkTu1YqWbRGOGrpxHEO/edit#slide=id.p1

- переглянути відео:
  https://www.youtube.com/watch?v=QJ7vHzVK2eg
https://www.youtube.com/watch?v=wvnPBZKLwis



08.05.2020р.

Тема уроку: Практична робота №5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.

прочитати параграф 50,51 та с.247-250.
- вміти давати відповіді на питання на с.230,234.
- переглянути презентації:

- виконати практичну роботу

ПРАКТИЧНА РОБОТА № 5

Тема. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.
Мета: показати різноманітність грибів, їх екологічне і практичне значення; ознайомити учнів із симптомами отруєння грибами; навчити надавати першу допомогу при отруєнні грибами.

Інструктивна картка
1. Розгляньте муляжі і малюнки шапинкових грибів своєї місцевості. Пригадайте їхню будову. Знайдіть плодове тіло (шапинку і ніжку), грибницю. Порівняйте зовнішню будову, колір та форму різних шапинкових грибів.
2. 3а допомогою довідника (визначника) визначте та запишіть назву грибів.
3. Розділіть запропоновані вам гриби на:
• їстівні___________________________________
• умовно їстівні_____________________________
• отруйні__________________________________
4. Порівняйте (попарно) подібні їстівні та отруйні гриби, встановіть ознаки за якими їх можна відрізнити. Дані запишіть у таблицю.
Назва (попарно) подібних грибів
Ознаки, за якими вони відрізняються
1. Бліді поганки і печериці
Бліді поганки схожі на печериці, але в блідої поганки нижній бік шапинки зеленкуватий, а в печериці — рожевий
2. Жовчний гриб і білий гриб

3. Лисички справжні та несправжні

4. Опеньок і опеньок сірчано-жовтий

5. Печериця і печериця рудіюча

5. Запишіть ще назви видів отруйних грибів, які поширені у вашій місцевості.
6. Які гриби називають умовно їстівними? Чи можна їх вживати у їжу.
7. Подумайте, у яких випадках їстівні гриби можуть викликати отруєння організму людини.
8. Сформулюйте висновки, в яких зазначте правила збирання грибів.     підручник с. 247 -248.
Виконану практичну роботу скинути мені на електронну адресу або на вайбер

 або 
Практична робота № 5
Тема. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.
Мета: удосконалити вміння розрізняти їстівні та отруйні гриби своєї місцевості.
Обладнання: муляжі їстівних та отруйних грибів або їх зображення.
Хід роботи

1
2
3
Описание: http://rabotynet.com/files/images/maslenok%20foto.JPG
Описание: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT0m3wjLvPn4nylugXgkhjSGbVzRveBUZrM9gvbYkDciofFJehBWQ
Описание: http://www.pakhom.ru/trubchatue/img/lisich_lojnay/lisich_lojnay.jpg
4
5
6
Описание: http://hryby.com/wp-content/uploads/2013/04/Hypholoma_fascicularefs-05.jpg
Описание: 565
Описание: http://images.unian.net/photos/2013_09/1380265810.jpg
7
8
9
Описание: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR_nSjdHbbZm8tSGJx0A-hzLMcaOEy1TyTLa8ksT2H2vhLetFU8tg
Описание: 666
Описание: http://fitoapteka.org/images/foto/679/2.jpg


2.      Визначте, які з грибів отруйні, а які — їстівні, та заповніть таблицю.
Номер гриба
Назва
Їстівний чи отруйний
Характерні ознаки
1
Маслюк
Їстівний
Шапинка гладенька, злегка опукла, слизувата. Низ шапинки закритий плівкою, що із часом розривається й утворює кільце навколо ніжки. Шкірочка шапинки наче змазана олією (звідси й назва гриба), легко відокремлюється від шапинки. М’якоть м’яка, ніжна, жовтуватого кольору, із приємним фруктовим запахом


3.      За результатами роботи зробіть висновок.



12.05. Тема "Сапротрофні - цвілеві гриби". 
Прочитати параграф 52.
пеереглянути презентацію: 
https://drive.google.com/file/d/10zxX1KbsnGD3GOZ3cC-1CkBvnLPzlbQ1/view


Переглянути відеоурок "Цвілеві гриби. Сапротрофи".
https://youtu.be/2hgU_WiHghs
❖ Дати відповіді на питання:
1. До цвілевих грибів належить: а) опеньок; б) пеніцил; в) печериця.
2. Аспергіл може утворювати: а) їстівні плодові тіла із шапинкою;
б) отруйні плодові тіла із шапинкою; в) наліт на скоринці хліба;
г) мікоризу із сосною.
3. Пеніцил є: а) збудником холери; б) збудником чуми; в) збудником грипу; г)
виробником антибіотика.
4. Установіть відповідність між грибами та їхніми властивостями:
1) аспергіл а) міцелій гриба складається з багатоядерної клітини;
2) пеніцил б) мікоризоутворюючий гриб, який співіснує із сосною;
3) мукор в) цвілевий гриб, з якого вперше видобули антибіотик;

г) цвілевий гриб, який може спричиняти тяжке захворювання людини.


15.05. Тема "Дріжджі - одноклітинні гриби".
Повторити параграф 52.

Переглянути відеоурок
https://youtu.be/vGKu6YDhnBQ
https://youtu.be/yS346N9NrXQ



18.05. - Тема: "Паразитичні (на прикладі трутовиків
та збудників мікозів людини)" . Значення грибів у природі
та житті людини.
- прочитати параграф 53. 
- вміти давати відповіді на питання на с.242.
- переглянути презентацію на блозі 
- переглянути відеоурок: 


-пройдіть тест "Гриби-паразити."- 
Код доступу280558 використайте цей код, відкривши посилання join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до  22 травня 23:00. Тест проходимо один раз і під своїм прізвищем).



22.05. - Тема: Лишайники.
Міні- проект "Гриби у біосферф та житті людини".
- прочитати параграф 54. 
- вміти давати відповіді на питання на с.247.
- переглянути презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-lishayniki-6-klas-24439.html
- переглянути відеоурок: 
https://youtu.be/S6WcwQ0jGXo
https://www.youtube.com/watch?v=ljUFBDLsR70

- виконати тренувальні вправи: https://learningapps.org/11085738
                                                      https://learningapps.org/11084911  
- виконати тест "Лишайники"- 
Код доступу6989819 використайте цей код, відкривши посилання join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до  25 травня 23:00. Тест проходимо один раз і під своїм прізвищем).

- підготуватися до контрольної роботи (повторити  параграфи 47-54)



25.05. - Тема: Контрольна робота
( Виконуємо всі!
Термін здачі контрольної роботи до 25.05.20р - 15.00год)

Тестові завдання з однією правильною відповіддю:
1. За допомогою вітру поширює свої плоди:
а) кульбаба;
б) огірок;
в) лопух;
г) томат.
2.Зазначте групу рослин, до якої належать пшениця,
ячмінь, жито, рис, кукурудза:
а) плодові культури;
б) овочеві культури;
в) зернові;
г) ягідні.
3.Назвіть комахоїдну рослину
а) росичка;
б) калина;
в) ромашка;
г) троянда.
4.Дріжджі належать до
а) бактерій;
б) рослин;
в) грибів;
г) тварин.
5. Ознакою, спільною для грибів і тварин, є:
а) автотрофне живлення;
б) гетеротрофне живлення;
в) необмежений ріст;
г) розмноження насінням.
6.Встановіть відповідність між рослинами та типом суцвіть.
         1 Смородина,черемха, люпин                А Зонтик
         2 Цибуля, вишня, часник                        Б Волоть
         3 Бузок, виноград                                    В Кошик
         4 Жито, пшениця                                     Г Китиця
         5 Соняшник, айстра, кульбаба              Д Складний колос
7. Встановіть відповідність:
А)Соковиті плоди            1) Кістянка
Б)Сухі плоди                    2) Крилатка
                                          3) Ягода
                                          4) Горіх
                                          5) Коробочка
                                          6) зернівка
Доповніть незакінчене речення:
8. Двостатева квітка має тичинки і ................. .
9. Крилоподібні придатки у плодів ясена сприяють їхньому....................................
10.Гриби що споживають органічні речовини решток рослин і тварин – це……….
11. Вкажіть на малюнку основні частини квітки :
12. Дайте відповідь на запитання:
Чому людина повинна дбати про збереження та охорону природи?
Що спільного та відмінного між взаємовигідним співжиттям двох різних організмів та паразитизмом?



29.05. - Тема: Узагальнення "Будова та життєдіяльність організмів".

Домашнє завдання. Повторити весь матеріал  з біології  за курс 6 класу



Дякую всім, хто працював і бажаю 
прекрасних канікул!





Дорогі учні 7 класу

Завдання для опрацювання та виконання вдома 

на період карантину:

Біологія

13.03 - Тема "Періоди та тривалість життя тварин. Лабораторне дослідження особливостей покривів тіла тварин, визначення віку тварин ( на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб)"

 - прочитати параграф 46, 

- виконати тести на ст.203.

https://www.youtube.com/watch?v=e0b89B28rB0  переглянути відео  

16.03. - Тема "Міні- проект" - один на вибір

Майстерність маскування.
Як бачать тварини?
Турбота про потомство.
Як тварини визначають напрям руху?

всі завдання виконати до 20.03
Проекти скинути мені на пошту- solonynka123@gmail.com

20.03 - Тема "Поведінка тварин, методи  вичення. вроджена і набута поведінка. Лабораторне дослідження: спостереження за поведінкою тварин)" 

- прочитати параграф 47,48, 

-виконати лабораторне дослідження.

- протягом 10 хв спостерігати за свом улюбленцем (собачкою, котиком, рибкою...) і записати в зошиті дії вашої тваринки. (в довільній формі) або можна за планом
План спостереження
Мої спостереження за__________
Дата (число, місяць, рік) _____________________
Час доби __________________________________
Погода _____________________________________
Місце спостереження ________________________
Поведінка дорослих та молодих тварин (як
спілкуються між собою, як живляться,
поведінка під час небезпеки і т. п.)
___________________________________________
Що мене особливо зацікавило або
здивувало?_________________________________
Свої спостереження можна намалювати,

сфотографувати або зняти на відео.

- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -7 клас-біологія.
- пройти тренувальні вправи: https://learningapps.org/watch?v=pdnzdcf9t17
                                                                            https://learningapps.org/4814718
- переглянути відео 


Доброго дня, дорогі діти! 
Продовжуємо наше навчання.

30.03.2020р.

Тема уроку: Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.

прочитати параграф 49.
вміти давати відповіді на питання на с. 216.
- переглянути презентацію 


- переглянути відео

- скласти кросворд з теми "Способи орієнтування тварин"



03.04.2020р.
Тема уроку: Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна.

прочитати параграф 52.
вміти давати відповіді на питання на с.228.
- переглянути презентацію на моєму блозі https://solonynka.blogspot.com/ - мітка біологія, 7 клас
 - заповнити таблицю

Форма поведінки
Характеристика

Приклади





- переглянути відео 



06.04.2020р.
Тема уроку: Форми поведінки тварин:  репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна, соціальна.
прочитати параграф 53, 55.
вміти давати відповіді на питання на с.212,240.
- переглянути презентацію 
- переглянути відео 
- виконати тренувальні вправи: https://learningapps.org/4828281
                                                                                 https://learningapps.org/3444815
                                                                                 https://learningapps.org/3387029
і зробити скріншот
- Підготувати повідомлення на тему: "Залицяння як необхідна форма репродуктивної поведінки тварин"
- пройти тест - Код доступу 205455 використайте цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до  10 квітня 23:00).

10.04.2020р.
Тема уроку: Практична робота №7. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відеоматеріалами або описом)
повторити параграфи 47 - 54.

- переглянути відео 
https://youtu.be/dTlHkdH4O4M

- виконати тренувальну вправу в LearningApps: 
https://learningapps.org/watch?v=pdmudonwa16 і зробити скріншот.
- виконати практичну роботу
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Тема роботи. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин Мета: ознайомитися з особливостями форм поведінки тварин і навчитися їх розрізняти.
Обладнання та матеріали: відеофрагменти або описи форм поведінки різних тварин, проектор, комп’ютери або інші засоби для демонстрування відеофрагментів, підручник, зошит.
Хід роботи
1. Ознайомтеся з різними формами поведінки тварин за описом або відеофрагментами.
2. Впишіть у таблицю назву форми поведінки, яка відповідає опису (і відповідному відеофрагменту).
№ опису (або відповідного відеофрагменту)
Опис поведінки (короткий зміст відеофрагменту)
Форма поведінкиИнструменты для дома
1
Собака гавкає на людей або тварин, які проходять повз двір, у якому він живе

2
Бджоли протягом літа збирають нектар і перетворюють його на мед, який накопичують у стільниках

3
Шпак приносить до свого гнізда комах і годує ними своїх пташенят

4
Півень настовбурчує свій хвіст і походжає перед курками

3. Використовуючи матеріали підручника та інших джерел поясніть, які ознаки дозволяють впізнати різні форми поведінки тварин. Відповідні ознаки впишіть у таблицю.
Форма поведінки тварин
Характерні ознаки форми поведінки
Харчова поведінка

Шлюбна поведінка

Територіальна поведінка

Батьківська поведінка

4. За результатами практичної роботи сформулюйте висновок, у якому поясніть, яке пристосувальне значення має поведінка тварин.


13.04.2020р.
Тема уроку: Типи угрупувань тварин за К.Лоренцем.
повторити параграфи 47-53, 55.
- прочитати параграф 54.
- переглянути відео 
https://youtu.be/4FCx0huKyC8

https://youtu.be/pg_18see5jQ

https://www.youtube.com/watch?v=tXGGD3awnr4
- переглянути презентацію 
https://drive.google.com/file/d/1bJXMuWwyV939KBUTcmvRarG0U9N1ysc8/view
- виконати тренувальні вправи:  https://learningapps.org/watch?v=pwynddk9316
- виконати тест "Типи угруповань тварин. Ієрархія у групі." Код доступу 534549 -  використайте цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua. Завдання необхідно виконати до  17 квітня 23:00. Завдання виконуємо один раз і під своїм прізвищем.


17.04.2020р.
Тема уроку: Ієрархія у групі. Комунікація тварин.
- прочитати параграф 54.
- вміти давати відповіді на питання на с.234-235.
- переглянути презентацію на моєму блозі https://solonynka.blogspot.com/ - мітки 7 клас - біологія.
- переглянути відео:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-komunikaci-tvarin-22538.html
https://naurok.com.ua/prezentaciya---ilyustrativniy-material-do-uroku-biologi-v-7-klasi-povedinka-tvarin-ierarhichni-grupi-tvarin-3165.html
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-na-temu-komunikacia-tvarin-7-klas-129927.html

- переглянути відео 
https://www.youtube.com/watch?v=35LzWc3HuRA
https://www.youtube.com/watch?v=k0ghYBsaTEw





23.04.2020р.
Тема уроку: Використання тваринами знарядь праці.
- прочитати параграф 50.
- вміти давати відповіді на питання на с.220.
- переглянути презентацію на моєму блозі    https://solonynka.blogspot.com/ - мітки 7 клас - біологія.
- переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=jp8mVQ0Ln2M

- виконати тест "Елементарна розумова діяльність. Використання тваринами знарядь праці. Вправа «Так чи Ні»Код доступу 405412  використайте цей код, відкривши посилання join.naurok.ua. Завдання необхідно виконати до  29 квітня 23:00. Завдання виконуємо один раз і під своїм прізвищем.

24.04.2020р.

Тема уроку: Виконати проект (один на вибір):
1. Угрупування тварин.
2. Чому мігрують тварини.
3. Як спілкуються тварини.
4. Як вчаться пташенята.
5. Як тварини користуються знаряддями праці.


27.04.2020р.
Тема уроку: Елементарна розумова діяльність. Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.
- прочитати параграф 51,56.
 https://history.vn.ua/compendium/biology-reference-notes-7-class-salo/59.php
https://history.vn.ua/pidruchniki/sobol-biology-7-class-2015-ua/54.php
- вміти давати відповіді на питання на с.224,244.
- переглянути презентацію на моєму блозі    https://solonynka.blogspot.com/ - мітки 7 клас - біологія.
- переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=bXvrAm73EHo


- виконати тест "Еволюція поведінки тварин. Її пристосувальне значення»Код доступу 301841  використайте цей код, відкривши посилання join.naurok.ua. Завдання необхідно виконати до  6 травня 22:00. Завдання виконуємо один раз і під своїм прізвищем.

04.05.2020р.
Тема уроку: Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища.
- прочитати параграф 57,58. та 
- вміти давати відповіді на питання на с.251,255.
- переглянути презентацію на моєму блозі  
  https://solonynka.blogspot.com/ - мітки 7 клас - біологія.
- виконати тест "Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовищаКод доступу 559862  використайте цей код, відкривши посилання join.naurok.ua. Завдання необхідно виконати до  08 травня 23:00. Завдання виконуємо один раз і під своїм прізвищем.

08.05.2020р.
Тема уроку: Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі.
- прочитати параграф 60.
https://history.vn.ua/pidruchniki/ostapchenko-biology-7-class-2015-ua/52.php
- вміти давати відповіді на питання на с.264.
- переглянути презентацію або на моєму блозі    https://solonynka.blogspot.com/ - мітки 7 клас - біологія.
- переглянути відео:
https://www.youtube.com/watch?v=KTwIw_WN4_4
- виконати тренувальну вправу
- виконати тест "Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі." Код доступу 663275  використайте цей код, відкривши посилання join.naurok.ua. Завдання необхідно виконати до  13 травня 23:00. Завдання виконуємо один раз і під своїм прізвищем.
08.05.2020р.
Тема уроку: Співіснування організмів в угрупованнях.
- прочитати параграф 59. та
- записати в робочі зошити та вивчити типи взаємовідносин.
- вміти давати відповіді на питання на с.260.
- переглянути презентацію або на моєму блозі    https://solonynka.blogspot.com/ - мітки 7 клас - біологія.
- Проаналізувати приклади взаємовідносин організмів та визначити тип і форму цих біотичних зв'язків.
1. Крокодил-самець поїдає молодого крокодила.
2. Шпаки чистять шкіру бегемоту.
3. Кондор відганяє шакала від падла.
4. Турнірні бої між оленями.
5. Жуки-сонечка поїдають попелиць.
6. Воша живиться кров’ю людини.
7. Гатерія оселяється в гніздах альбатросів, коли птахи на полюванні.

- виконати тренувальні вправи: https://learningapps.org/4814975
                                                                   https://learningapps.org/4730405
                                                                   https://learningapps.org/3506062
- виконати тест "Співіснування тварин з іншими організмами в угрупованнях" Код доступу 337115  використайте цей код, відкривши посилання join.naurok.ua. Завдання необхідно виконати до  13 травня 23:00. Завдання виконуємо один раз і під своїм прізвищем.




15.05.2020р.

Тема уроку: Екскурсія. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні.

ЗАВДАННЯ
1. Віднайдіть у природі представників різних груп тварин (комах,червів, амфібій, плазунів, птахів, ссавців) та різні види рослин. Визначте їх назви та занотуйте в зошит. Декілька видів з різних груп замалюйте чи зробіть фотографії, які додайте до звіту про екскурсію.
2. Розгляньте зовнішню будову та забарвлення тварин. Чи мають вони маскувальне забарвлення? Для чого воно їм потрібне?
3. Відшукайте яскраво забарвлені види тварин (клопи-солдатики, оси і т.д.). Чому вони мають таке яскраве, контрастне забарвлення? Два види яскраво забарвлених тварин замалюйте чи зробіть фотографії, які додайте до звіту про екскурсію.
4. Віднайдіть квітучі рослини. Поспостерігайте певний час за квітами цих рослин. Які тварини прилітають до квітів? Поясніть взаємодію квіткових рослин та тварин-запилювачів. Спробуйте сфотографувати тварин на квітках рослин. Фотографії додайте до звіту про екскурсію.
5. Уважно розгляньте листки різних рослин. Знайдіть листки з
пошкодженими листковими пластинками. Поясніть причину цих пошкоджень. Охарактеризуйте вид взаємодії рослиноїдних тварин та рослин. Замалюйте чи зробіть фотографії пошкоджених листків, які додайте до звіту про екскурсію.
6. Оформіть звіт про екскурсію ( на титульній сторінці вкажіть тему, виконавця). Виконайте завдання пунктів 1–5 та дайте відповіді на запитання.
Зробіть висновок про пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в екосистемах, види взаємодій між ними.


18.05.2020р.
Тема уроку: Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика.
- прочитати параграф 61(с.241-242). https://history.vn.ua/pidruchniki/sobol-biology-7-class-2015-ua/65.php
- вміти давати відповіді на питання на с.244.
- переглянути презентацію .
- переглянути відео:
https://www.https://www.youtube.com/watch?v=6T0tQG87Q-Eyoutube.com/watch?v=uNTpv-ZBpwo

22.05.2020р.
Тема уроку: Природоохоронні території. Червона книга України. Міні-проект (один на вибір): "Як тварини пристосовані до життя в різних умовах", "Заповідні території України".
- прочитати параграф 61(с.242-245). та
http://nataliyaborisova.blogspot.com/2016/05/7_16.html
- вміти давати відповіді на питання на с.244.
- переглянути презентацію на моєму блозі    https://solonynka.blogspot.com/ - мітки 7 клас - біологія.
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-prirodoohoronni-teritorii-cervona-kniga-ukraini-244419.html
- переглянути відео:
https://youtu.be/YqDRO93XBF8
https://youtu.be/2zBOepegJqg
https://youtu.be/_NR1NB1TBMU
https://youtu.be/yPt5Uvzfrd0
- виконати тест "Природоохоронні території. Червона Книга УкраїниКод доступу 488042  використайте цей код, відкривши посилання join.naurok.ua. Завдання необхідно виконати до  27 травня 23:00. Завдання виконуємо один раз і під своїм прізвищем.


25.05.2020р.
Тема уроку: Контрольна робота№2
( Виконуємо всі!
Термін здачі контрольної роботи до 25.05.20р - 15.00год)
7 клас____________
Завдання низького рівня (0,5 б.)
1.Взаємозв’язки організмів та їхніх угруповань між собою й умовами середовища життя вивчає наука:
а) біологія;
б) природознавство;
в) екологія.
2.До біотичних чинників відносимо:
а) вологість;
б) живі особини;
в) газовий склад повітря.
3.Як називається інстинкт повернення додому?
а) міграція;
б) хомінг;
в) імпритинг;
г) адаптація.
4.До теплолюбних тварин відносимо:
а) бегемота;
б) пінгвіна;
в) білого ведмедя.
5.Фітофагами називають:
а) рослиноїдні тварини;
б) хижаки;
в) сапротрофи.
6.Автотрофне живлення це:
а) синтез власних органічних речовин
б) синтез власних неорганічних речовин
в) споживання готових органічних речовин
г) споживання неорганічних речовин
7.Рефлекси, які дістаються від народження і передаються потомству :
а) безумовні;
в) змішані;
б) умовні;
г) набуті.
8.Укажіть тварину, яку необхідно внести до ланцюга живлення: злаки → ? → вуж.
а) жаба
б) їжак
в) миша
г) жайворонок
9.Установіть відповідність:( 2б.)
1 безумовний рефлекс 
2 інстинкт 
3 научіння 
4 умовний рефлекс 
А) дитинча леопарда намагається піймати здобич під пильним контролем матері;
Б) оса приносить їжу у нору для майбутньої личинки;
В) мавпа відсмикує руку від гарячого предмета
Г) акваріумні рибки підпливають до поверхні води, якщо постукати по стінці акваріума.
10. Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика.
Укажіть ознаки, що характеризують комунікацію тварин:(2 б.)
а) У яких тварин
ключову роль у
спілкуванні
відіграють звукові
сигнали?

б) У яких тварин
ключову роль у
спілкуванні
відіграють хімічні
сигнали?

в) Які з тварин здатні
спілкуватися за
допомогою
ехолокації?
1. бджоли 1. ведмеді 1. дельфіни
2. ящірки 2. сови 2. ведмеді
3. солов'ї 3. дельфіни 3. солов'ї
11.Вставте пропущене, закінчіть речення: (2 б.)
1).Редуцентами в екосистемах є організми які, …………………………………..

2).Послідовності у якому особини одного виду, їхні рештки або продукти життєдіяльності слугують об’єктом живлення для представників іншого виду називаються………………………
3).Місце, яке займають особини певного виду в ланцюзі живлення називається
………………………………………………………………………………………………
12. Складіть самостійно 2 ланцюги живлення ( 2 б.)

29.05.2020р.
Тема уроку: Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи.
- прочитати параграф 62 та с.251-252.
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -7 клас-біологія.https://solonynka.blogspot.com/ або https://vseosvita.ua/library/podibnist-u-budovi-ta-proavah-zittedialnosti-roslin-bakterij-gribiv-tvarin-svidcenna-ednosti-zivoi-prirodi-283579.html
- переглянути відео за посиланням 
https://youtu.be/khjYlAxnY2Q


Хімія

13.03 - Тема "Колообіг Оксигну в природі. Озон"- прочитати §25 ст.166-167.

Здати тести перейшовши за посиланням
join.naurok.uaКод доступу 236263





16.03 Тема "Проблема чистого повітря. застосування та біологічна роль кисню" 

- прочитати §25, 

- виконати вправу 5,6 ст.168


Письмова самостійна робота 
1. Запишіть рівняння реакції горіння в кисні, розставте коефіцієнти.
а) S;                                     б) Mg
2. Обчисліть масову частку елементів в одержаних оксидах.
3. Складіть формули оксидів за валентністю.
а) CxOv;                               б) AlxOv;
в) NaxOv.
4. Розставте коефіцієнти в рівняннях реакцій.
а) Si O2 → SiO2                б) KClO3 → KCl + O2
в) H2S + NaOH → Na2S + H2O

всі завдання виконати до 20.03

20.03 иконати проект (один на вибір)

Теми:
1. "Проблема забруднення повітря та способи її розвязання "
2. "Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять"
всі завдання виконати до 30.03
 скинути мені на пошту - solonynka123@gmail.com



03.04.2020р.

Тема уроку: Узагальнення та систематизація знань з теми "Кисень".
Виконаннязавдань                                                                          1. Визначити відносну молекулярну масу речовин: SO2SO3Al2O                                                            
2. Порівняти яка з речовин важча кисень чи повітря?                                                                               
3. Скласти формули речовин за їх  назвами: калій оксид; фосфор(V)оксид; алюміній оксид;                                                  4. Складіть хімічні реакції між киснем та речовинами: сіркою, воднем, алюмінієм. Вкажіть тип реакції та назви кінцевих продуктів.                                                                                      
 5. Хром утворює з Оксигеном сполуки CrO та Cr2O3. Визначте, у якій сполуці масова частка Оксигену більша.         6. Розставте коефіцієнти у схемах хімічних рівнянь, виберіть з них реакції розкладу та сполучення:                                              а) H2+N2=NH3;                     б)Ca+H3PO4=Ca3(PO4)2+H2;           в) O2+H2O+NO2=HNO3;    г) H2O = H2+O2.                                7. Визначте масу натрій хлориду,що утвориться при взаємодії натрію масою 10г з хлором масою 14г.                                                Виконати завдання   
Код доступу 359776-  використайте цей код, відкривши посилання join.naurok.ua   
(  Завдання необхідно виконати до  7 квітня 12:00) 


06.04.2020р.

Тема уроку: Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода - розчинник.

  • прочитати параграф 26.
  • виконати вправу 7,8 -  с.173
  • переглянути відео
https://youtu.be/02wEu8dgnwE
https://youtu.be/G0wFrrLxfJM

- пройти тести - Код доступу 983137використайте цей код,відкривши посилання join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до  15 квітня 10:00. тести проходимо один раз і під своїм прізвищем).

. Презентація: Вода - найважливіша речовина на Землі.

 10. 04.2020р.

Тема уроку: Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.

  • прочитати параграф 27.
  • переглянути відео
https://youtu.be/oBwzgu_WOfs
https://youtu.be/UkeWq0fdpF4
https://youtu.be/lhDiEwkT6aM
https://youtu.be/MQFxUIZqAo0
  • пройти тест - Код доступу 338043 -  використайте цей код, відкривши посилання join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до  14 квітня 14:00. Завдання виконуємо один раз і під своїм прізвищем)





       
 13.04.2020р.

Тема уроку: Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.

  • прочитати параграф 28.
  • виконати вправу 3,5,7,9  (13 - високий рівень) -  с.193.
  • переглянути відео

https://youtu.be/ilgHU4iM3cs

https://youtu.be/4xESbYMIlhQ

- пройти тест "Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини" - Код доступу 626705 використайте цей код, відкривши посилання join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до 25 квітня 23:00. Завдання виконуємо один раз і під своїм прізвищем).


17.04.2020р.

Тема уроку: Виготовлення розчину.

  • повторити параграф 27, 28.
  • виконати вправу 4,6,8,12 -  с.193-194.
  • виконати домашній експеремент с.190 - зняти відео і скинути на пошту - solonynka123@gmail.com
  • переглянути відео

https://youtu.be/u3a8n-3aF8Q
https://youtu.be/ZFC73sABqrM




- пройти тест "Масова частка речовини" - Код доступу 902716 -  використайте цей код, відкривши посилання join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до 21 квітня 23:00. Завдання виконуємо один раз і під своїм прізвищем).


24.04.2020р.

Тема уроку:  Розрахункові задачі. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси та обєму води в розчині.



1) Основна формула:

w(реч.)=m(реч.)/m(р-ну);

2) З основної формули можна вивести наступні:

m(реч.)= w(реч.)* m(р-ну);

m(р-ну)= m(реч.)/ w(реч.);

3)Пам’ятаємо за густину води? (густина води прийнята за одиницю, тому маса води чисельно дорівнює її об’єму. Густина води становить 1г/мл, тому m(води)=1г, а v(води)=1мл.)

❖ Розв’яжіть задачі:

1. 25г солі заляли 100г води. Визначіть масову частку солі в утвореному розчині.

2. Яку масу солі слід розчинити у воді масою 540 г, щоб отримати розчин з масовою часткою розчиненої речовини 

10 %?

3. 7г певної речовини розчинили у 34г спирту. Визначіть масову частку розчиненої речовини в розчині.

4. Приготували 40г розчину, де масова частка солі становить 10%. Скільки грам солі і який об’єм води в приготовленому розчині?

5. Приготували 74г розчину, де масова частка солі становить 20%. Визначіть масу солі і води в розчині.

6. У морській воді масова частка солей становить приблизно 13,4 %. Яку масу морської солі можна здобути повним випарюванням 5 кг такої води?

7. Приготували 150г розчину, де води 120г. Визначіть масову частку розчиненої речовини в розчині.

8. До 450 г розчину з масовою часткою кухонної солі 24 % додали ще 50 г цієї самої солі. Яка масова частка солі в утвореному розчині?

9Обчисліть масову частку розчиненої речовини в розчинах з таким складом:   маса розчину – 1200 г, маса розчиненої речовини – 300 г;

10. З розчину цукру масою 300 г з масовою часткою розчиненої речовини 6 % випарили 100 г води. Визначте масову частку цукру в отриманому розчині.



27.04.2020р.


Тема уроку: Практична робота №5. Виготовлення водних  розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.


  • повторити параграф 27, 28.
  • виконати практичну роботу..
  • переглянути відео:


https://youtu.be/u3a8n-3aF8Q

https://youtu.be/ZFC73sABqrM









04.05.2020р.

Тема уроку: Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. 







08.05.2020р.

Тема уроку: Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. Лабораторний дослід 10. Випробовування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.

Дистанційна лабораторна робота виконана ___ .______________.2020р
Учнем (ученицею) 7 ----класу
________________________________________
(Прізвище, ім’я)
Тема: Лабораторний  дослід № 10
Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами
Мета: дослідити дію індикаторів на водні розчини кислот і лугів
Обладнання: штатив із пробірками, піпетка
Реактиви: розчин кислоти, розчин лугу, дистильована вода, індикатори (у вигляді розчинів): універсальний індикатор, фенолфталеїн, метиловий оранжевий.
Завдання: переглянути відео проведення дослідів і оформити звіт, давши відповіді на питання.
Правила безпеки:
 Перегляньте відео за посиланням  https://youtu.be/BiuvThAaO18 

Хід роботи

Перегляньте вправу та виконайте вказівки до відео

І. Забарвлення індикаторів у нейтральному середовищі (дистильована вода)
Спостереження
(Запишіть якого забарвлення набувають індикатори)
Колір індикаторів у воді:
         Фенолфталеїн –________________________________________________
         Універсальний індикатор – ______________________________________
         Метиловий оранжевий – _____________________________________

ІІ. Забарвлення індикаторів у кислому середовищі (кислота) на відео переглядаєте
Спостереження
(Запишіть якого забарвлення набувають індикатори)
Колір індикаторів у розчині кислоти:
         Фенолфталеїн – _______________________________________________
         Універсальний індикатор – ___________________________________
         Метиловий оранжевий – ________________________________________
Висновок: (дайте відповідь на запитання)
1.     Як змінилися забарвлення індикаторів?
2.     Який індикатор не підходить для виявлення кислоти?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________

ІІІ. Забарвлення індикаторів у лужному середовищі (луг)
Спостереження
(Запишіть якого забарвлення набувають індикатори)
Колір індикаторів у розчині лугу:
         Фенолфталеїн – ______________________________________________
         Універсальний індикатор – ____________________________________
         Метиловий оранжевий – ________________________________________
Висновок: (дайте відповідь на запитання)
1.     Як змінилися забарвлення індикаторів?
2.     Для яких речовин краще використовувати фенолфталеїн?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Загальний висновок:
Заповніть таблицю за даними відео
Індикатор
Речовина
Кислота
Луг
Фенолфталеїн


Універсальний індикатор


Метиловий Оранжевий




15.05.2020р.

Тема уроку: Розвязування розрахункових задач.

№1. Визначте масові частки кожного елемента в молекулі вуглекислого газу (СО2) та в молекулі сульфатної кислоти (H2SO4)..
№2. Визначте молекулярну формулу органічної речовини, що містить атоми Карбону (w = 58,54 %), Гідрогену (w = 4,06 %), Нітрогену (= 11,38 %) та Оксигену. Відносна молекулярна маса речовини становить 123.
№3. Обчисліть відносні молекулярні (формульні) маси речовин, хімічні формули яких:
·        N2, P2O5, Na2CO3, KHSO4НСООН,
·        C2H5COOCH3, Fe (OH)3, Al2 (SO4 )3.
№4. Напишіть з допомогою хімічних символів и цифр:
а) три атоми Сульфуру, чотири молекули кисню, два атоми Оксигену, дві молекули води;
б) п’ять атомів Магнію, три молекули хлору, два атоми Гідрогену, одна молекула вуглекислого газу;
в) сім атомів Нітрогену, три атоми Феруму, чотири молекули нітрогену, дві молекули водню.
№5.  Визначте масову частку: 

а) цинку в ZnCl2; 
б) феруму в FeSO4; 
в) гідрогену в H2SO4; 
г) купруму в Cu(NO3)2; 
д) хлору в FeCl3.
№6. Молекула фосфатної кислоти складається із 3 атомів Гідрогену, 1 атома Фосфору і 4 атомів Оксигену. Напишіть хімічну формулу фосфатної кислоти й обчисліть масові частки кожного з елементів.
№7.У якому із двох оксидів масова частка Феруму більша: в магнітному залізняку (Fe3O4) чи в червоному залізняку (Fe2O3)?
№8. Що важче: 5 молекул води (H2O) чи одна молекула сульфатної кислоти (H2SO4)?
№9. Відносна молекулярна маса оксиду елемента другої групи періодичної системи становить 153. Який це елемент?

№10. Скільки грамів ферум(ІІІ) хлориду міститься в 40 г 5%-го розчину?

№11. Яку масу кухонної солі та води потрібно взяти для приготування розчину масою 560 г з масовою часткою солі 12%?

№12. Визначити масу води, у якій треба розчинити 4 г натрієвої селітри, щоб отримати розчин для поливу кімнатних рослин із масовою часткою селітри 0,15%.


18.05.2020р.

Тема уроку: Контрольна робота.
Термін здачі 18.05 до 18.00 год. Виконуємо всі (І варіант - перші 3 учнів по списку, ІІ варіант - другі 3 учні. 
Бажаю успіхів!

І- варіант
 1.   Маса речовин, які вступили в реакцію: (0,5 б)
а) дорівнює масі продуктів реакції;
б) менша за массу продуктів реакції;
в) більша за массу продуктів реакції.
 2.  Явища, під час яких відбувається перетворення одних речовин на інші, називаються:  (0,5 б)
а) фізичні;                  б) хімічні;                  в) біологічні.
3.  Вкажіть формулу кисню : (0,5 б)
а) О;                      б) О2;                     в) О3.
4.  Речовини, які прискорюють хімічні реакції, але не входять до складу продуктів реакції це : (1 б.)
а) інгібітори;                      б) окисники;                      в) каталізатори.
5.  Кисень утворюється в результаті процесу : (1 б.)
а) дихання;                         б) окиснення;                    в) горіння;                                  г) фотосинтезу.
 6. Реагентом у хімічній реакції HgO = Hg + O2 є: (1 б.)
 а) HgO;                      б) Hg;                         в) O2.
7. До складу напою «Кока-кола» входять вода , карбонатна Н2СО3 та фосфатна Н3РО4 кислоти, сахароза С12Н22О11. Обчисліть відносні молекулярні маси цих речовин
8. Складіть формули оксидів за їх назвами :
Нітроген (III) оксид,
Магній оксид - _______________________.
Хлор (VII) оксид - ________________________.
Фосфор (V) оксид - ______________________.
Манган ( IV) оксид - ______________________.
9. Визначте валентність елементів в наведених формулах сполук
BaS, SO3, P2O5, CH4, Na3P, H2S, NH3, CaO.
10.  Розвяжіть задачу
У глибинах Індійського океану мешкає незвичайний молюск. Його підошва має лусочки, за допомогою яких він пересувається по дну. Такі лусочки є унікальними в царстві тварини, бо містять Ферум та Сульфур з валентністю (ІІ)  . Складіть хімічну формулу цієї сполуки, обчисли масову частку феруму у ній. (1,5 б.)

11. Допоможіть кондитеру приготувати сироп масою 500 г з масовою часткою цукру  30%. Розрахуйте масу цукру і масу води, які необхідні для виготовлення сиропу. (1,5 б.)


ІІ – варіант
1. Укажіть твердження, що  стосуються кисню: (0,5 б)
а) міститься в повітрі;
б) не підтримує дихання і горіння;
в) молекула складається з трьох атомів.
2. Хімічна формула – це умовний запис: (0,5 б)
а) фізичного явища; б) речовини; в)  хімічного явища     
 3.    Вкажіть формулу складної речовини: (0,5 б)
а) К2О     б) СІ2      В) С      Г)І2
 4.Речовини, що змінюють колір в різному середовищі називають:
а) інгібітори;             б) індикатори;             в) каталізатори (1 б.)
      5.Реакції, під час яких з однієї складної речовини утворюєть­ся дві       або більше нових речовин, назива­ються   :  (1 б.)
  а) розкладу;          б) сполучення;      в) горіння
6. Реагентом у хімічній реакції KCIO3 = KCI + O2 є:  (1 б.)
а) KCIO3       б) KCI          в)O2
 7. Допиши схеми хімічних реакцій: (1,5 б.)
    Р + O2 =
    Ca + O2 =
    CH4 + O2 =
8. Складіть формули оксидів за їх назвами :
Натрій оксид -  ______________________.
Ферум (ІІІ) оксид - ___________________.
Алюміній оксид -  ____________________.
Карбон (ІІ) оксид - ____________________.
Сульфур (IV) оксид - _____________________
9. Визначте валентність елементів в наведених формулах сполук
H2O, Mn2O7, BaO, Fe2O3, NO2, Al2O3, V2O5(1,5 б.)
10.Перли – природні мінерали, що утворюються у тілі молюска, до складу хімічної формули входять: 1 атом Кальцію, 1 атом Карбону та 3 атоми Оксисену . Запишіть формулу сполуки і обчисліть масову частку Карбону у ній(1,5 б.)
11.У маминому записнику ви знайшли рецепт засолювання огірків. Для цього потрібно приготувати розчин масою 500 г з масовою часткою солі  1%. Розрахуйте масу солі і масу води, які необхідні для приготування даного розчину. (1,5 б.)



22.05.2020р.

Тема уроку: Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.


25.05.2020р.

Тема уроку: Узагальнення та систематизація знань з теми "Вода".

❖ Підготувати проєкт ( на вибір учня):
1. Дослідження якості води з різних джерел.
2. Дослідження фізичних властивостей води.
3. Способи очищення води в побуті.
4. Збереження чистоти водойм.
5. Еколого-економічний проєкт “ Зберігаючи воду-заощаджую родинний бюджет”.'
Самостійна робота
“Вода”
1 рівень
(1б)
1.Позначте хімічну формулу води?
а) H2O2 б)H2O в) O2H г) (OH)2
(1б) 2.Позначте формулу кислоти.
а) SO2 б) H2O2 в) KMnO4 г) HNO3
(1б) 3.Позначте дві фізичні властивості води
а) солодка б) голубого забарвлення в) без смаку г) кипить за 100
2 рівень
(1б) 4.Однією лінією підкресліть назви речовин, що розчиняються у воді,
а двома — речовин,з якими вода вступає в хімічну реакцію.
Лимонна кислота, натрій оксид, крейда, вуглекислий газ, мармур, кухонна сіль,
гідроген переоксид, сульфур (ІІІ) оксид.
(1б) 5.Сформулюйте визначення розчину та назвіть його компоненти.
(1б) 6.З'єднайте лініями склад розчину та масову частку розчиненої речовини в ньому
95 г води та 5 г солі 20%
9 г води та 1г солі 5%
20 г води та 5 г солі 10%
3 рівень
(1б) 7.Заповніть пропуски в схемах хімічних реакцій:
а) --------N2O+ --------H2O ----- ---------HNO3
б)--------SO2 + -------H2O ----- ---------------------------
в) ---------------------------+ ---------H2O ----- ----------KOH
(1б) 8.Складіть рівняння реакцій взаємодії оксидів з водою.
а) кальцій оксид: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
б) сульфур (ІІІ) оксид: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
в) фосфор (ІІ) оксид: ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1б) 9.Обчисліть масову частку цукру в розчині, якщо у воді масою 150 г розчинили цукор
масою 50 г.
Дано: Розв'язання
4 рівень(3б) 10.Змішали 150 г 12%-го розчину деякої речовини із 600 г 3%-го розчину речовини.
Яка масова частка розчиненої речовини у виготовленому розчині?
Дано: Розв'язання


29.05.2020р.
Тема уроку: Екскурсія (Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежна частина. Водоочисна станція. Аптека. Краєзнавчий музей.)

Уявіть,що ми пішли на екскурсію до якогось підприємства.
ЗАПРОШУЄМО НА ВІРТУАЛЬНУ ЕКСКУРСІЮ НА ДРОГОБИЦЬКИЙ СІЛЬЗАВОД.
https://youtu.be/p3UqxwVtZWo
ЗАПРОШУЄМО НА ВІРТУАЛЬНУ ЕКСКУРСІЮ до аптеки-музею
https://www.youtube.com/watch?v=i_bqjFJfSzU
https://www.youtube.com/watch?v=D4DJeDjig0E
https://www.youtube.com/watch?v=aQmuM1tG1FY
ЗАПРОШУЄМО НА ВІРТУАЛЬНУ ЕКСКУРСІЮ до краєзнавча-етнографічного музею
- підготувати звіт




Дякую всім, хто працював і бажаю 

прекрасних канікул!



1 коментар:

  1. Ось контактні дані містера Бенджаміна про електронну пошту, lfdsloans@outlook.com. / Або Whatsapp +1 989-394-3740, який допоміг мені отримати кредит у розмірі 90 000,00 євро, щоб запустити свій бізнес, і я дуже вдячний, мені тут було дуже важко, намагаючись зробити шлях, оскільки матері-одинаки не були Легко зі мною, але за допомогою містера Бенджаміна поклав посмішку на моє обличчя, коли я спостерігаю, як мій бізнес зростає і розширюється. Я знаю, що ти можеш здивувати, чому я ставив такі речі тут, але мені справді потрібно висловити свою подяку, тому хто шукає за фінансову допомогу або переживаючи труднощі з тамтешнім бізнесом або хочете запустити бізнес-проект, ви можете переконатись у цьому і мати надію вийти з негараздів. Дякую.

    ВідповістиВидалити