Біологія - дистанційне навчання





Увага! Дати і теми уроків записуємо в робочі зошити, а також письмові завдання.

7 клас
13.03. - Міні - проект один на вибір і скинути мені на пошту - solonynka123@gmail.com
Теми проектів:
1. "Як бачать тварини"
2. "Як тварини визначають напрям руху"

18.03. - Тема: "Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка. Лабораторне дослідження: спостереження за поведінкою тварин"
прочитати параграфи 47,48,49, вивчити терміни.
- протягом 10 хв спостерігати за свом улюбленцем (собачкою, котиком, рибкою...) і записати в зошиті дії вашої тваринки.
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -7 клас-біологія -https://solonynka.blogspot.com/ .

- пройти тренувальні вправи:

 https://learningapps.org/watch?v=pdnzdcf9t17                                                                            https://learningapps.org/4814718

- відеоурок




20.03. - Тема: "Способи орієнтівання тварин. Хомінг. Міграції тварин"
прочитати параграф 53, вивчити терміни.
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -7 клас-біологія-https://solonynka.blogspot.com/ .
- скласти кросворд з теми "Способи орієнтування тварин"
- переглянути відео








Доброго дня, дорогі діти! 
Продовжуємо наше навчання.

01.04.2020р.

Тема уроку: Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна".

прочитати параграф 50. повторити параграф 53.
вміти давати відповіді на питання на с.201
- переглянути презентацію на моєму блозі 
https://solonynka.blogspot.com/ - мітка біологія, 7 клас

 - заповнити таблицю
Форма поведінки
Характеристика

Приклади




- переглянути відео 





03.04.2020р.
Тема уроку: Форми поведінки тварин:  репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна, соціальна.
прочитати параграф 51, 52.
вміти давати відповіді на питання на с.205,207.
- переглянути презентацію на моєму блозі https://solonynka.blogspot.com/ - мітка біологія, 7 клас
- переглянути відео 

- підготувати повідомлення на тему: "Залицяння як необхідна форма репродуктивної поведінки тварин"
- пройти тест - Код доступу 205455 використайте цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до  10 квітня 23:00).
- виконати вправи в LearningApps ( зробити скріншоти вправ):

08.04.2020р.
Тема уроку: Практична робота №7. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відеоматеріалами або описом)
повторити параграфи 47 - 53.
- переглянути відео 


- виконати тренувальну вправу в LearningApps: 
https://learningapps.org/watch?v=pdmudonwa16 і зробити скріншот
- виконати практичну роботу
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Тема роботи. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин Мета: ознайомитися з особливостями форм поведінки тварин і навчитися їх розрізняти.
Обладнання та матеріали: відеофрагменти або описи форм поведінки різних тварин, проектор, комп’ютери або інші засоби для демонстрування відеофрагментів, підручник, зошит.
Хід роботи
1. Ознайомтеся з різними формами поведінки тварин за описом або відеофрагментами.
2. Впишіть у таблицю назву форми поведінки, яка відповідає опису (і відповідному відеофрагменту).
№ опису (або відповідного відеофрагменту)
Опис поведінки (короткий зміст відеофрагменту)
Форма поведінки
1
Собака гавкає на людей або тварин, які проходять повз двір, у якому він живе

2
Бджоли протягом літа збирають нектар і перетворюють його на мед, який накопичують у стільниках

3
Шпак приносить до свого гнізда комах і годує ними своїх пташенят

4
Півень настовбурчує свій хвіст і походжає перед курками

3. Використовуючи матеріали підручника та інших джерел поясніть, які ознаки дозволяють впізнати різні форми поведінки тварин. Відповідні ознаки впишіть у таблицю.
Форма поведінки тварин
Характерні ознаки форми поведінки
Харчова поведінка

Шлюбна поведінка

Територіальна поведінка

Батьківська поведінка

4. За результатами практичної роботи сформулюйте висновок, у якому поясніть, яке пристосувальне значення має поведінка тварин.




8 клас

16.03. - Тема: "Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова. Зорова сенсорна система. Око. Лабораторне дослідження: визначення акомодації ока" 
- прочитати параграф 41,42.
- вміти давати відповіді на питання на с.166,169.
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -8 клас-біологія.https://solonynka.blogspot.com/
- переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=OlMPTsA5rKk
- виконати тести - https://learningapps.org/4703893



18.03. - Тема: "Cприйняття світла, кольору, простору. Лабораторне дослідження: виявлення сліпої плями на сітківці ока"
прочитати параграф 43.
вміти давати відповіді на питання на с.173
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -8 клас-біологія -  https://solonynka.blogspot.com/.
- виконати лабораторне дослідження.
- пройти тести на сайті -https://www.classtime.com/uk/
  код - 6JM567


Доброго дня, дорогі діти! 
Продовжуємо наше навчання.

30.03.2020р.

Тема уроку: Гігієна зору.
прочитати параграф 44.
вміти давати відповіді на питання на с.175
переглянути презентацію
прочитати "Профілактика та гігієна зору. Як не втратити зір?"
підготувати цікаве повідомлення про слухову сенсорну сисчтему (за бажанням).

01.04.2020р.
Тема уроку: Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. Лабораторне лослідження вимірювання порога слухової чутливості.
прочитати параграф 45.
вміти давати відповіді на питання на с.179-180.
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -8 клас-біологія.- https://solonynka.blogspot.com/
- переглянути презентацію "Цікаве про слухову сенсорну систему"на моєму блозі, мітки -8 клас-біологія.https://solonynka.blogspot.com/
- виконати лабораторне дослідження с.178.
 Лабораторне дослідження Вимірювання порога слухової чутливості.
     Тема. Вимірювання порога слухової чутливості.
Мета: навчитись визначати абсолютний поріг слухової чутливості та демонструвати слухову адаптацію.
Обладнання: механічний ручний годинник, сантиметрова лінійка.
Хід роботи
Завдання виконується трьома учнями.
Зверніть увагу!
Нормальним слухом буде такий, при якому цокання ручного го­динника середнього розміру чутно на відстані 10—15 см.
Завдання 1. Визначення абсолютного порога слухової чутливості. Примітка.
Індивідуальну чутливість у всіх учнів визначають, використовуючи той самий годинник у цілковитій тиші.
1. Піддослідний сидить на стільці із заплющеними очима.
2. Експериментатор повільно наближає до його вуха годинник доти, доки той не почує звук годинника.
3. Асистент експериментатора вимірює сантиметровою лінійкою від­стань, за якої піддослідний чує звук годинника.
4. Дослід повторити тричі для лівого і тричі для правого вуха.
5. Записати дані та вирахувати середнє значення.
 Ліве вухо
Праве вухо
1.
1.
2.
2.
3.
3.
Середнє значення ____________________
Середнє значення ________________________
 Завдання 2. Демонстрація слухової адаптації (умови експерименту такі ж, як і в першому завданні).
1. Наблизити годинник до вуха піддослідного настільки, щоб він міг почути його звук.
2. Виміряти відстань від годинника до вуха.
3. Піднести годинник впритул до вуха і через 4—5 секунд повільно відвести його від вуха.
4. Зафіксувати відстань, на якій піддослідний перестає чути цокання годинника, і виміряти її. Останній вимір має бути більшим, ніж у випадку наближення годинника до вуха.

5. Зробіть висновок, проаналізувавши результати експериментів.
- переглянути відео

- пройти тести  Код доступу 186768



використайте цей код,відкривши посилання

join.naurok.ua  (Завдання необхідно виконати до  6 квітня 10:00 )

- за бажанням (для учнів, які навчаються на високому і достатньому рівні): підготувати повідомлення про вплив стільникових телефонів на орган слуху.


06.04.2020р.
Тема уроку: Сенсорні системи смаку, нюху. сСенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.
прочитати параграф 46,47.
вміти давати відповіді на питання на с.182-186.
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -8 клас-біологія.- https://solonynka.blogspot.com/
- виконати дослідницький практикум на с.186.
- пройти тест "Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, дотику, температури, болю" - Приєднатись до https://www.classtime.com/ з кодом сесії W2NYWZ
( Проходити один раз і під своїм прізвищем)
- переглянути відео






Це цікаво:
  • Чутливість теплових рецепторів значно слабша, ніж холодових. Тому ми можемо пити гарячий чай, хоча склянку з ним тримати у руці майже неможливо.
  • Запалення і почуття болю спричиняють простагландини — регуляторні речовини, які синтезуються із жирних кислот в клітинах організму людини. Вони впливають на центр терморегуляції, який знаходиться в головному мозку. Підвищення температури тіла пов'язане з посиленням синтезу простагландинів. Аспірин гальмує синтез простагландинів і тим самим знижує температуру, зменшує запалення й біль.
  • Голковколювання як метод лікування зародився у XIV ст. до н.е. у Китаї. Впливаючи на певні зони шкіри, можна лікувати той чи інший орган.


9 клас
12.03. - Тема: "Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч.Дарвіна. Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін" 
- прочитати параграфи 39,40.
- вміти давати відповіді на питання на с.160,164.
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -9 клас-біологія.https://solonynka.blogspot.com/
- написати що спільного та відмінного в еволюційних поглядах Ламарка та Дарвіна




18.03. - Тема: "Механізми видоутворення"
прочитати параграф 41, вивчити терміни.
вміти давати відповіді на питання на с.168-169.
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -9 клас-біологія -  https://solonynka.blogspot.com/.

19.03. - Тема: "Роль палеонтології, молекулярної генетики в обгрунтуванні теорії еволюції"
прочитати параграф 42.
вміти давати відповіді на питання на с.173
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -9 клас-біологія -  https://solonynka.blogspot.com/.
- виконати письмово завдання: вибрати по декілька відповідей з таблички для питань а,б,в,г,д.

Біологічні об'єкти:
1) рука шимпанзе;
2) передні ноги кішки;
3) хобот слона;
4) крило птаха;
5) крило кажана;
6) «п'ятачок свині»;
7) ласти пінгвіна;
8) клешня рака;
9) клешня скорпіона;
10) легені жаби;
11) легені голуба;
12) зябра рака;
13) зябра беззубки;
14) зябра риби;

15) лусочки на шкірі ящірки;
16) панцир черепахи;
17) пір'я на тілі птаха;
18) лусочки на ногах курки;
19) голки на тілі їжака;
20) волоски на тілі метелика;
21) щупальця восьминога;
22) волосся на тілі тарантула;
23) голки єхидни;
24) верхня губа і ніс коня;
25) ласти кита;
26) передні ноги коня;
      27) щупальця гідри.



а) Які з цих органів є гомологами руки людини?            б) Які з них є аналогами руки шимпанзе?
в) Які з них є гомологами губи і носа кішки? 
г) Які є гомологами легень кішки? 
д) Які є аналогами легень  кішки?   



Доброго дня, дорогі діти! 
Продовжуємо наше навчання.

01.04.2020р.

Тема уроку: Еволюція людини. Етапи еволюції людини.

прочитати параграф 44.
вміти давати відповіді на питання на с.183
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -9 клас-біологія -https://solonynka.blogspot.com/ .
- переглянути відео.
- пройдіть тести Код доступу 763015

 використати цей код,відкривши посилання join.naurok.ua ( Завдання необхідно виконати до  2 квітня 14:00). Завдання виконуємо один раз.



02.04.2020р.

Тема уроку: Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя.

прочитати параграф 43.
вміти давати відповіді на питання на с.178.
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -9 клас-біологія -https://solonynka.blogspot.com/ .
- пройдіть тест. Код доступу 466108 використайте цей код,
відкривши посилання join.naurok.uaЗавдання необхідно виконати до  8 квітня 09:00. Завдання виконуємо один раз і вказуємо своє прізвище.

10 клас
12.03. - Тема: "Генетичний моніторинг в людських спільнотах" 
- прочитати параграф 48- автор Соболь
- скласти конспект.
- вміти давати відповіді на питання на с.201.
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -10 клас-біологія.- https://solonynka.blogspot.com/


17.03. - Тема: "Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування"
прочитати параграф 49- автор Соболь.
- вміти давати відповіді на питання на с.205.
- заповнити табличку на с.205.
- скласти конспект
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -10 клас-біологія -  https://solonynka.blogspot.com/.

19.03. - Тема: "Закономірності розподілу алелів в популяціях"
прочитати параграф 50- автор Соболь.
- вміти давати відповіді на питання на с.209.
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -10 клас-біологія -  https://solonynka.blogspot.com/.
- підготувати повідомлення: "Структура шлюбів та демографічних показників у людських популяціях", "Практичне значення генетики популяці людини та генетичний моніторинг в людських спільнотах".


Доброго дня, дорогі діти! 
Продовжуємо наше навчання.

31.03.2020р.

Тема уроку: Сучасні завдання медичної генетики.

прочитати параграф 51 - автор Соболь.
вміти давати відповіді на питання на с.213.
- виконати письмово завдання на зіставлення «Види терапії» на с.213. (високий рівень - розвязати задачу 2 на с.212)
- переглянути презентацію або на моєму блозі, мітки -10 клас-біологія -  https://solonynka.blogspot.com/.

Виконати проект (одна тема на вибір):         

         1.  Генетичний моніторинг в людських спільнотах.         

         2. Скринінг-програми для новонароджених.          3. Генотерапія та її перспективи.

 Вправа « Готуємось до ЗНО»

Також на сайт EdEra можна перейти  за Гіперпосиланням:


02.04.2020р.

Тема уроку: Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схїильністю, їхні причини.

прочитати параграф 52 - автор Соболь.
вміти давати відповіді на питання на с.217.
- виконати письмово вправу 1,2 - с.216
- переглянути презентацію або на моєму блозі, мітки -10 клас-біологія -  https://solonynka.blogspot.com/.

07.04.2020р.

Тема уроку: Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. медико-генетичне консультування та його організація.
прочитати параграф 48 с.200 - автор Соболь.
вміти давати відповіді на питання на с.201.
- виконати письмово. Зіставте названі методи медичного діагностування з органами, що досліджуються та отримайте латинське слово, яким позначають хворобу. Як класифікують хвороби? - с.201.
- переглянути презентацію або на моєму блозі, мітки -10 клас-біологія -  https://solonynka.blogspot.com/.

11 клас
16.03. - Тема: "Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні" 
- прочитати параграф 46.
- вміти давати відповіді на питання на с.179.
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -11 клас-біологія.- https://solonynka.blogspot.com/


18.03. - Тема: "Види забруднення, 
їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини. Поняття про якість довкілля. Критерії забруднення довкілля. "
прочитати параграф 47.
- вміти давати відповіді на питання на с.183.
- виконати самостійну роботу на с.182-183- письмово
- переглянути презентацію на моєму блозі, мітки -11 клас-біологія -  https://solonynka.blogspot.com/.


Доброго дня, дорогі діти! 
Продовжуємо наше навчання.

30.03.2020р.

Тема уроку: Антропічний вплив на атмосферу. Наслідки забруднення повітря та його охорона.
прочитати параграф 48.
вміти давати відповіді на питання на с.187.
- виконати письмово самостійну роботу на с.187.
переглянути презентацію або на моєму блозі, мітки -11 клас-біологія -  https://solonynka.blogspot.com/.
виконати тест (Завдання необхідно виконати до  30 березня 19:00) Код доступу 748527відкривши посилання  join.naurok.ua і скинути мені результати
( термін проходження тесту продовжено до 1 квітня Код доступу  872244
 використайте цей код,відкривши посилання join.naurok.ua


01.04.2020р.

Тема уроку: Причини порушення якості природних вод, дефіцит водних ресурсів, принципи оцінки екологічного стану водойм. Охорона водойм.
прочитати параграф 49.
вміти давати відповіді на питання на с.191.
- виконати письмово самостійну роботу на с.191.
- переглянути презентацію  на моєму блозі, мітки -11 клас-біологія -  https://solonynka.blogspot.com/.
- пройти тести "Правда - неправда" - Приєднатись до https://www.classtime.com/ з кодом сесії K78DVN


06.04.2020р.

Тема уроку: Основні джерела антропічного забруднення грунтів, їхні наслідки. необхідність охорони грунтів.

прочитати параграф 50.
вміти давати відповіді на питання на с.195.
- виконати письмово самостійну роботу на с.195.
- переглянути презентацію  на моєму блозі, мітки -11 клас-біологія -  https://solonynka.blogspot.com/.
- пройти тести "Антропічний вплив на гідросферу".-  Приєднатись до https://www.classtime.com/
з кодом сесії 89RD6R ( Проходити один раз і під своїм прізвищем)



Немає коментарів:

Дописати коментар