Хімія - дистанційне навчання

Хімія

7 клас

12.03.  Тема "Колообіг Оксигену в природі. Озон."
 - прочитати параграф 24 с. 140-142,
- урівняти рівняння

- виконати тренувальні вправи https://learningapps.org/watch?app=2121413
Здати тести перейшовши за посиланням

join.naurok.uaКод доступу 236263


19.03.  Тема "Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню"

- прочитати параграф 24 с.142-146,

- підготувати проект один на вибір і скинути мені на пошту - solonynka123@gmail.com
Теми проектів:
1."Проблема забруднення повітря та способи розв'язування її".
2. "Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять".

Письмова самостійна робота 
1. Запишіть рівняння реакції горіння в кисні, розставте коефіцієнти.
а) S;                                     б) Mg
2. Обчисліть масову частку елементів в одержаних оксидах.
3. Складіть формули оксидів за валентністю.
а) CxOv;                               б) AlxOv;
в) NaxOv.
4. Розставте коефіцієнти в рівняннях реакцій.
а) Si O2 → SiO2                б) KClO3 → KCl + O2
в) H2S + NaOH → Na2S + H2O

Доброго дня, дорогі діти! 
Продовжуємо наше навчання.

31.03.2020р.

Тема уроку: Узагальнення та систематизація знань з теми "Кисень".
Виконаннязавдань                                                                          1. Визначити відносну молекулярну масу речовин: SO2SO3Al2O                                                            
2. Порівняти яка з речовин важча кисень чи повітря?                                                                               
3. Скласти формули речовин за їх  назвами: калій оксид; фосфор(V)оксид; алюміній оксид;                                                  4. Складіть хімічні реакції між киснем та речовинами: сіркою, воднем, алюмінієм. Вкажіть тип реакції та назви кінцевих продуктів.                                                                                      
 5. Хром утворює з Оксигеном сполуки CrO та Cr2O3. Визначте, у якій сполуці масова частка Оксигену більша.         6. Розставте коефіцієнти у схемах хімічних рівнянь, виберіть з них реакції розкладу та сполучення:                                              а) H2+N2=NH3;                     б)Ca+H3PO4=Ca3(PO4)2+H2;           в) O2+H2O+NO2=HNO3;    г) H2O = H2+O2.                                7. Визначте масу натрій хлориду,що утвориться при взаємодії натрію масою 10г з хлором масою 14г.                                                Виконати завдання   Код доступу 858172
 використати цей код, відкривши посилання join.naurok.ua   
(  Завдання необхідно виконати до  2 квітня 10:00)                 

02.04.2020р.

Тема уроку: Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода - розчинник.

  • прочитати параграф 25.
  • виконати вправу 183, 187 -  с.151
  • переглянути відео

- пройти тести - Код доступу 983137використайте цей код,відкривши посилання join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до  10 квітня 10:00. тести проходимо один раз і під своїм прізвищем).
. Презентація: Вода - найважливіша речовина на Землі.

      
07.04.2020р.

Тема уроку: Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.

  • прочитати параграф 26.
  • виконати вправу 189 -  с.153.
  • переглянути відео





       
 09.04.2020р.

Тема уроку: Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.

  • прочитати параграф 27.
  • виконати вправу 197, 198,199, 200 -  с.160.
  • переглянути відео

             
8 клас

12.03. - Тема "Хімічні властивості кислот. Реакція нейтралізації. Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Лабораторний дослід 3. Взаємодія хлоридної кислоти з металами."
Домашнє завдання:

 - повторити параграф 30 та прочитати параграф 35, виконати вправу 237,242, 243, 281, 284 - автор Попель.
- повторити параграф 32 та прочитати параграф 37, виконати вправу 11,14, 16 с.180 та 5,7,9.10 с.199 - автор Дячук.
- Лабораторний дослід 3. Взаємодія хлоридно
ї кислоти з металами (переглянути відеодослід) -

https://www.youtube.com/watch?v=36K-j8u4oJI,

https://www.youtube.com/watch?v=DZih_54Jthc

- відеоурок

17.03. - Тема "Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, оксидами. солями"
Домашнє завдання:
 -  прочитати параграф 29 с. 153-157, виконати вправи 226,229, 232 (233 - високий рівень) - автор Попель.
-  прочитати параграф 31 с.166-169, виконати впрау 17,18, 20 (22 - високий рівень) с.172 - автор Дячук.
- Лабораторний дослід 2. Взаємодія лугів з кислотами в розчині (переглянути відеодослід: 

- переглянути презентацію та відеодосліди на моєму блозі, мітка 8 клас - хімія
https://solonynka.blogspot.com


19.03. - Тема "Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Заходи безпеки під час роботи з лугами"
Домашнє завдання:
 -  прочитати параграф 29 с.157-158 та параграф 34, виконати впрау 274,278, 279 с.193- автор Попель.
-  прочитати параграф 31 с.169-170, та параграф 36, виконати впрау 7,9,10  с.196 - автор Дячук.


Доброго дня, дорогі діти! 
Продовжуємо наше навчання.

31.03.2020р.

Відгадайте кросворд








1.














2.













3.





















4.











5.




















6.















7.
















8.















9.



















10.










11.



















12.














1. Це метал, про який піде мова сьогодні на уроці. Він стоїть у 3 періоді, ІІІ групі Періодичної системи хімічних елементів.
2. Хімічні реакції, що відбуваються між простими і складними речовинами, в процесі яких атоми простої речовини заміщують атоми одного з елементів у складній речовині, утворюючи нову просту і нову складну речовини, називають…
3. Індикатор, який змінює своє забарвлення на малинове у лужному середовищі, називають…
4. Складні речовини, які складаються з двох хімічних елементів, один з яких Оксиген, з валентністю ІІ, називають…
5. Складні речовини, які складаються з йонів Гідрогену, які можна замінити йонами металічних елементі, та кислотного залишку…
6. Назва кислоти, яка має формулу HPO3
7. У присутності кислот розчин метилоранжу забарвлений у …
8. Складні речовини, які складаються з йонів металічного елемента й одного або кількох гідроксид-іонів ОН-
9. Реакції, у яких дві речовини обмінюються своїми частинами, називають реакціями…
10. Складні речовини, які складаються з йонів металічних елементів і кислотних залишків, називають…
11. Речовини, які змінюють своє забарвлення відповідно від середовища, називають…

12. Хімічний елемент, який утворює лише основний оксид. Він стоїть у ІІ групі, головній підгрупі, 4 періоді, називають…
Тема уроку: Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні).

Домашнє завдання:
 -  прочитати параграф 31,  виконати впрау 246,247, 252 ( високий рівень - 251) с.174- автор Попель.
-  прочитати параграф 34, виконати впрау 7,10, 11 ( високий рівень - 13) с.190 - автор Дячук.

Код доступу 440132 - використати цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua і пройти тести.  Завдання необхідно виконати до  2 квітня 12:00 
-  переглянути відео

 02.04.2020р.

Тема уроку: Розв'язування розрахункових задач за хімічними рівняннями. 

  •  повторити параграф 28., прочитати параграф 34,виконати вправи 278,279- с.193 - автор Попель.
  •  повторити параграф 30., прочитати параграф 36,виконати вправи 9, 10,- с.196 - автор Дячук.
  • розв'язати задачі:
  1. Яка маса кальцій оксиду прореагувала з водою, якщо при цьому утворився кальцій гідроксид кількістю речовини 0,1 моль?
  2. Яку масу оксиду можна добути в результаті розкладу купрум (II) гідроксиду масою 9,8 г?
  3. Який об’єм водню (н. у.) виділиться у процесі взаємодії цинку масою 130 г з хлоридною кислотою?
  4.  Яка кількість речовини сульфатної кислоти утвориться при взаємодії 2 моль сульфур(VI) оксиду з водою?
  5.  Яка кількість речовини і маса купрум(II) оксиду прореагує з сульфатною кислотою, якщо утвориться купрум(II) сульфат, маса якого 40г?

07.04.2020р.

Тема уроку: Узагальнення та систематизація знань про оксиди, основи та кислоти. 

    •  повторити параграфи 23-31, 33-35 - автор Попель.
    •  повторити параграфи 25 - 32, 34 -37 - автор Дячук.
    • виконати тест  - Код доступу 978890 використайте цей код, відкривши посилання join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до  14 квітня 22:00 - виконуємо один раз і під своїм прізвищем).
    • виконати письмово самостійну роботу в зошиті, сфотографувати і скинути на пошту або на вайбер.
    Варіант 
    1. Оксиди — це... речовини, що складаються з...
    2. Установіть відповідність:
    1. Оксиди                  a) NaCl ; б) LiOH
    2. Основи                  в) CuSO4 ; г) SO2          
    3. Кислоти                д)Са(ОН)2;  е)HNO3 
    4. Солі                        ж)СаО;    з)Н2СO3
    3. Дайте назви основам  із завдання 2.
    4. Укажіть оксид, розчин якого забарвить лакмус у рожевий колір:
    а) СO2;                      б) СаО;                  в) Na2O.
    5. Виберіть метали, що взаємодіятимуть із розчинами кислот:
    a) Zn;          б) Hg;             в) Ва;            г) Со;                д) Аu.
    6. Укажіть, з якими з нижчеперелічених оксидів взаємодіятиме сульфатна кислота:
    а) літій оксид;           б) хром(ІІІ) оксид;      в) фосфор(V) оксид.
    7. Для однієї з кислот із завдання 2 напишіть рівняння реакції з основами із завдання 2.
    8. Для обраних вами в завданні 2 оксидів запишіть рівняння взаємодії з водою. Назвіть продукт реакції.
    9. Дано речовини: кальцій, сульфатна кислота, ферум(ІІІ) оксид, карбон(ІV) оксид, срібло, аргентум нітрат. Які з цих речовин реагуватимуть із хлоридною кислотою? Напишіть рівняння хімічних реакцій.
    10. У реакцію із сульфатною кислотою вступив магній масою 6 г. Обчисліть:
    а) кількість речовини сульфатної кислоти, що вступила в реакцію;
    б) об’єм водню, що виділився (н. у.);
    в) масу солі, що утворилася.

     11. Розв’яжіть задачі:
    а) Яка маса купрум(II) оксиду прореагувала з хлоридною кислотою, якщо утворився купрум(II) хлорид масою 13,5 г?
    б) Яка кількість речовини солі утвориться, якщо нейтралізувати калій гідроксид сульфатною кислотою, маса якої 9,8 г?
    в) Яку масу міді можна відновити, якщо через купрум(II) оксид пропустити водень, об’єм якого 4,48 л (н. у.)?
    г) Який об’єм вуглекислого газу (н. у.) можна добути, якщо розкласти CaCO3, маса якого 10 г?

    Додатково (за бажанням): 
    1. Визначити структурну формулу оксиду, якщо його відносна молекулярна маса дорівнює 76, а валентність хімічного елемента, що формує даний оксид – II. 
     2. У Сицилії знаходиться озеро Смерті, яке ще називають «Мертвим». Біля берегів озера не ростуть рослини, там не живуть риби або інші живі організми, а птахи там ніколи не літають. Той, хто ненароком потрапляє в це озеро, одразу помирає. Думаєте, це історія фільму жахів? А насправді, річ у тому, що озеро є резервуаром небезпечної кислоти. Щоб дізнатися, яка кислота криється в озері, слід розв'язати завдання.
     Доповнити рівняння реакції – на місті крапок вставити потрібну кислоту:
    KCl + … → K2SO+ HCl.

    9 клас

    13.03. - Тема "Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Лабораторний дослід. Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом"
    Домашнє завдання:
     -  прочитати параграф 26,27.
    - виконати вправи 201,204

    - переглянути відео  "Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом"- https://www.youtube.com/watch?v=hr8FikhG8zI
    виконати лабораторний дослід.

    18.03. - Тема "Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини"
    Домашнє завдання:
     -  повторити параграф 26.
    - підготувати презентацію на тему "Згубна дія алкоголю на організм людини" і скинути мені на пошту - solonynka123@gmail.com
    - виконати завдання



    20.03. - Тема "Розвязування розрахункових задач"
    Домашнє завдання:
     -  повторити параграфи 25 -27;
    -  Розвязати задачі:

    1. Напишіть рівняння реакції горіння метанолу тa обчисліть об’єм кисню, необхідний для спалювання 50 мл метанолу, густина якого 0,79 г/мл(н.у.).

    2.  До 500 г розчину етанолу з масовою частку спирту 30 % додали 200 мл іншого розчину, який має густину 0,79 г/мл, а масову частку спирту — 20 %. Обчисліть масову частку етанолу в приготованому розчині.

    3. Обчисліть кількість речовини води в 140 г розчину етанолу з масовою часткою спирту 22,86 %.

    4. Під час спалювання етанолу одержали 17,92 л карбон(IV) оксиду. Чому дорівнює маса спаленого етанолу?


    Доброго дня, дорогі діти! 
    Продовжуємо наше навчання.

    01.04.2020р.
    Тема уроку: Узагальнення та систематизація знань з підтеми "Початкові поняття про органічні сполуки". Захист навчальних проектів.
    - пройти тести. Код доступу 753610 використайте цей код, відкривши посилання join.naurok.ua
    Тест проходимо один раз і під своїм прізвищемЗавдання необхідно виконати до  3 квітня 10:00 ).
    - виконати один з навчальних проектів: 
    11. Використання полімерів – еколого-економічний аспект.
    12. Альтернативні джерела енергії.
    Проекти можете відправляти в електронному варіанті на пошту - solonynka123@gmail.com
    - розвязати задачі:
     до 9 балів – задача #1
    Порівняйте об’єм вуглекислого гузу (н.у.), що виділяється під час згоряння 1г метанолу та 1 г етанолу.
    на високий рівень – задача #2
    Метанол у промисловості добувають реакцією сполучення карбон (ІІ) оксиду з воднем. Складіть рівняння цієї реакції. Обчисліть, який об’єм водню (н.у.) необхідний для взаємодії з 500 л чадного газу? Яку масу метанолу при цьому можна добути?


    03.04.2020р.
    Тема уроку: Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.
    •   прочитати параграф 28 (с. 156-159);
    • виконати вправи 211,212.
    • переглянути презентацію на моєму блозі, мітки 9 клас - хімія-https://solonynka.blogspot.com
    • переглянути відео

    10 клас

    12.03. Тема "Практична робота 1. Розвязування експерементальних задач".

    Домашнє завдання:
    -  "Практична робота 1. Розвязування експерементальних задач".


    17.03. 
    Домашнє завдання:
    - виконати проект на одну з тем:
    1. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу.
    2. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші.
    3. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення.
    4. Натуральні волокна рослинного походження: їх властивості, дія на організм людини, застосування.
    5. Штучні волокна: їх застосування у побуті і промисловості.
    6. Етери та естери в косметиці.
    7. Біодизельне пальне.


    19.03. - 
    Тема "Насичені й ароматичні аміни. Склад і будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи"
    Домашнє завдання:
     -  прочитати параграф 26;
    -  виконати вправи 197,198,201

    - пройти тестування за посиланням https://naurok.com.ua/test/start/27781 (зробити фото і скинути мені на вайбер)

    переглянути презентацію на моєму блозі, мітки 10 клас - хімія-https://solonynka.blogspot.com


    02.04.2020 - Тема "Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну, аніліну. Одержання аніліну. Проект "Анілін - основа для виробництва барвників"
    •   прочитати параграф 27;
    • виконати вправи 204,205,206 - с.164.
    • переглянути презентацію на моєму блозі, мітки 10 клас - хімія-https://solonynka.blogspot.com
    • переглянути відео
    Взаємодія аніліну із хлоридною кислотою
    Взаємодія аніліну із бромною водою

    07.04.2020 - Тема "Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні та структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди".

    • виконати тест -  Код доступу 877936 використайте цей код, відкривши посилання  join.naurok.ua (Завдання необхідно виконати до  16 квітня 23:00 . Завдання виконуємо один раз і під своїм прізвищем)

    • переглянути відео


    11 клас

    17.03. - Тема "Біологічне значення металічних елементів".

    Домашнє завдання:
     -  прочитати параграф 32.
    - виконати вправи 259,260.


    18.03. - Тема "Розвязування розрахункових задач вивчених типів"
    Домашнє завдання:
     -  повторити параграфи 22-26;
    - розв'язати завдання







    Доброго дня, дорогі діти! 
    Продовжуємо наше навчання.

    31.03.2020р.

    Тема уроку: Узагальнення та систематизація знань із підтеми "Неорганічні речовини і їхні властивості".

    -  повторити параграфи 23-26;

    - пройти тестування за посиланням https://www.classtime.com - код сесії 9EMYJM


    01.04.2020р.

    Тема уроку: Солі, їх поширення у природі. Середні та кислі солі.

     -  прочитати параграф 27;
    -  виконати вправи 218,221,222.с.170.

    переглянути презентацію  та на моєму блозі, мітки 11 клас - хімія-https://solonynka.blogspot.com


    07.04.2020р.

    Тема уроку: Якісні реакції на деякі йони. Лабораторні досліди 5,6. Виявлення в розчині катіонів Барію, амонію. Лабораторні досліди 7,8. Виявлення в розчинах силікат- і  ортофосфат-іонів.

     -  прочитати параграф 31;
    -  виконати вправу 248 с.192.
    - виконати тренувальні вправи https://learningapps.org/display?v=pucfshhcj01
    - переглянути лабораторні досліди і оформити їх.
    - переглянути відео



                                                  Лабораторний дослід № 5, 6.
    Тема: Виявлення у розчині катіонів  Барію, амонію.
    Мета: навчитися виявляти  катіони Барію, амонію в  розчині за допомогою якісних реакцій;  дотримуватись  правил техніки безпеки при роботі з реактивами; складати план експерименту й проводити його, робити висновки та узагальнення.
    Обладнання та реактиви:  по 2 мл розчинів барій нітрату, амоній сульфату (амоній хлориду), розчин сульфатної кислоти (1:5);  розчин натрій гідроксиду, спиртівка, лакмусовий папірець, пробіркотримач.
    Хід роботи:
    Дослід 1. . Виявлення у розчині катіонів  барію.  
    1.У пробірку налийте 2 мл розчину барій нітрату (барій хлориду) і добавте 2 мл розчину сульфатної кислоти (1:5). Що спостерігаєте?________________________
    2. Напишіть рівняння реакцій у молекулярній, повній та скороченій йонній формах.
    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
      Дослід 2. Виявлення у розчині катіонів амонію.     
    1.     У пробірку налийте 2 мл розчину амоній сульфату (амоній хлориду) і добавте 2 мл розчину лугу. Нагрійте суміш рідин у пробірці. Обережно понюхайте газ. Опишіть спостереження. _________________________________________
    2.     Піднесіть до отвору  пробірки лакмусовий папірець, змочений водою. Що спостерігаєте?___________________________________________________________
    3.     Напишіть рівняння реакцій у молекулярній, повній та скороченій йонних формах.
    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    Висновок:
    Які реакції є якісними на катіони Барію, амонію? Які ознаки цих реакцій? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    Лабораторний дослід  №  7-8.
    Тема: Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат- іонів.
    Мета: навчитися виявляти  силікат- і ортофосфат йони в  розчині за допомогою якісних реакцій; дотримуватись  правил безпеки в роботі з реактивами; складати план експерименту й проводити його, робити висновки та узагальнення.
    Обладнання та реактиви:  по 2 мл розчинів натрій силікату, натрій ортофосфату, арґентум нітрату, розведеної сульфатної кислоти (1:5), пробірки.
    Хід роботи.
    Дослід 1. Виявлення у розчинах силікат йонів.
    1.     У пробірку налийте 2 мл розчину  натрій силікату і добавте 1-2 мл розведеної сульфатної кислоти. Що спостерігаєте?____________________________________
    2.     Напишіть рівняння реакцій в молекулярній, повній та скороченій йонних формах.
    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    Дослід 2. Виявлення у розчинах ортофосфат-  йонів.
    1.     У пробірку налийте 2 мл розчину натрій ортофосфату і добавте  1- 2 мл розчину арґентум нітрату. Що спостерігається? __________________________________________________________________
      2. Напишіть рівняння реакцій в молекулярній, повній та скороченій йонних формах.
    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    Висновок:
     1.Які реакції є якісними на силікат- і ортофосфат- йони? Які ознаки цих реакцій?
    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



    08.04.2020р.

    Тема уроку: Практична робота 1. Дослідження якісного складу солей.

     -  прочитати с.193;
    - повторити параграфи 24 - 27.
    -  виконати вправу 252 с.194
    - виконати практичну роботу   ( на окремому листку).
    - переглянути відео
                                               Практична роботи №1.
      Тема: Дослідження якісного складу солей.
      Мета: узагальнити знання про властивості основних класів неорганічних сполук, продовжити формувати практичні навички проводити  якісні реакції на виявлення катіонів та аніонівскладати план експерименту й проводити його, робити висновки та узагальнення.

      Обладнання та реактиви: пробірки, штатив для пробірок, пробіркотримач, пальник, лакмусовий папірець, шматочок накипу з чайника(CaCO3,MgCO), шкарлупа курячого яйця (CaCO3), вапно для побілки (Ca(OH)2), харчова (питна) сода (NaHCO3), розчини оцтової кислоти, барій хлориду, сульфатної кислоти, аргентум нітрату, натрію гідроксиду; кристалічні -  амоній хлорид, натрій хлорид.
    Хід роботи.
    Дослід 1. Виявлення карбонатів.
    Визначте, які з досліджуваних речовин містять карбонат-йон.
    У вас є набір матеріалів: шматочок накипу з чайника(CaCO3,MgCO), шкарлупа курячого яйця (CaCO3), вапно для побілки (Ca(OH)2), харчова (питна) сода (NaHCO3). Випробуйте перелічені речовини розчином оцтової кислоти (оцту).
    Що спостерігається?___________________________________________________________________
    _____________________________________________________________________
    Зробіть висновки, які з випробуваних матеріалів містять   карбонат - йони? ___________________________________________________________________
    _____________________________________________________________________
    Складіть рівняння рекцій у молекулярному та йонному вигляді, де можливо.
    ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    Де у побуті можна використати цю реакцію?_____________________________________________________________________
    _____________________________________________________________________
    _____________________________________________________________________
     Дослід 2. Довести якісний склад.
    Доведіть якісний склад барій хлориду. Складіть план виявлення катіону барію та хлорид-йону. ______________________________________________________________
    __________________________________________________________________________________________________________________________________________
    Напишіть рівняння відповідних хімічних реакцій у молекулярному, повному та скороченому йонному вигляді.
    ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    Дослід 3. Як розпізнати.
    У двох пронумерованих пробірках без надписів містяться сухі речовини: амоній хлорид і натрій хлорид. Як можна розпізнати ці речовини? Складіть план проведення експерименту. _______________________________________________________________________________
    __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    Напишіть рівняння відповідних реакцій у молекулярному, повному та скороченому йонному вигляді._________________________________________
    _________________________________________________________________________________________________________________________________________
    _____________________________________________________________________
    Висновок:
    Які реакції називаються якісними___________________________________
    _____________________________________________________________________
    За якими ознаками виявляють ті чи інші йони у розчині_______________
    _____________________________________________________________________
    __________________________________________________________________________________________________________________________________________
    Які знання, здобуті на практичній роботі, допоможуть вам у повсякденному житті
    ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    Якісні реакції на деякі йони в розчині

    Формула йона
    Реагент,
    (діючий йон)
    Зовнішній ефект
    Катіони
    Ag+
    Сl
    Білий сирнистий осад, нерозчинний в кислотах.
    Ва2+
    SO42–
    Білий кристалічний осад, нерозчинний в кислотах.
    Fe2+
    OH
    Зеленкуватий осад, що швидко буріє на повітрі.
    Fe3+
    OH
    Бурий осад.
    NH4+
    OH
    Запах амоніаку.
    Аніони
    Сl
    Ag+
    Білий сирнистий осад, нерозчинний в кислотах.
    SO42–
    Ва2+
    Білий кристалічний осад, нерозчинний в кислотах.
    РО43–
    Ag+
    Жовтий осад, розчинний у нітратній кислоті.
    СО32–
    H+
    Бульбашки газу з шипінням, помутніння вапняної води.
    SiO32–
    H+
    Білий драглистий осад, або загустіння розчину

    Немає коментарів:

    Дописати коментар